יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

יַהֲדוּת וְהוֹרוּת | סוכריה לשבת: פרשת וישב: חלומות | יט' בכסלו ה'תשע"ח

💎בס"ד
יַהֲדוּת וְהוֹרוּת | סוכריה לשבת: פרשת וישב: חלומות | יט' בכסלו ה'תשע"ח

🍬 *קבלו סוכריה לשבת:* 🍬

בפרשת השבוע שלנו, פרשת וַיֵּ֣שֶׁב, מופיעה המילה חלום, בהטיותיה השונות 18 פעמים: "חָלַמְתִּי חֲלוֹם, בַּעַל הַחֲלֹמוֹת,  וַיַּחַלְמוּ חֲלוֹם, חֲלֹמֹתָיו, חֲלֹמוֹ, בַּחֲלוֹמִי ..."
חַי פְּעָמִים, חַי. "עוֹד יוֹסֵף חַי" (בראשית מה' כו') תהיה גם הקריאה של יעקב כשיוודע לו בעוד שתי פרשות שיוסף בחיים, ולא "חַיָּה רָעָה אֲכָלָתְהוּ." (בראשית לז' לג')

חלומות הם דבר חזק. יש להם השפעה עלינו. בין אם זה חלום טוב או חלום רע, הם משאירים עלינו את רישומם לעיתים שנים ועשרות שנים אחרי שחלמנו אותם. ויש חלומות שיש להם כוח לשנות מהלכים היסטוריים ממש.

כאלה חלומות משני נתיבי היסטוריה היו החלומות של יוסף בפרשתנו, שהעצימו את שנאת האחים אליו, שבעטיה זממו להורגו, ושבגללם הגיע למצרים.

כאלה היו החלומות של שר המשקים ושר האופים, שהיו המפתח ליציאתו מבית האסורים, ומינוי כיד ימינו של פרעה והפיכתו ל: "וְיוֹסֵף הוּא הַשַּׁלִּיט עַל הָאָרֶץ הוּא הַמַּשְׁבִּיר לְכָל עַם הָאָרֶץ... (בראשית מבב' ד').

מסוג החלומות האלה היה גם חלומו של מרטין לותר קינג שחלם על עולם אחר שבו צבע העור לא יקבע עוד את ערכו של האדם. "יש לי חלום" הוא חזר וקרא בנאומו ההיסטורי, ואומה שלימה נהרה אחריו, אחרי חלומו, והפכה את החלום שלו לחלומם, והפכה את החלום הזה למציאות.

גם לבעל שם-טוב היה חלום, או אולי חיזיון, ובכל מקרה הוא דבק בחלומו והוריד לעולם רעיונות מיסטיים של פנימיות התורה, שהיוותה הבסיס להקמתה ויסודה של חסידות חב"ד על-יד האדמו"ר הזקן, הלא הוא רבי שניאור זלמן זצק"ל, שהיום, יט' בכסלו, ציינו את יום השנה להיווסדה, וחגגנו לה יום הולדת. כזה חלום שממשיך להצית להבות ולהבעיר לבבות ולעשות נפשות ולזרוע בתי חב"ד בכל פינה על הגלובוס.


ויש חלומות שצריכים לחלום מול נרות חנוכה.
חג החנוכה  הוא שיאו של חודש כסלו, שהוא חודש מעל לטבע המסוגל לניסים. וחנוכה – עוד יותר מעל ומעבר לטבע. הקב"ה מחכה לתפילות שלנו, ונענה לנו, כביכול. הוא מבקש לחולל לנו ניסים – בעזרתנו.

הרבנית ימימה מזרחי מסדרת לנו סדר חלומות ליד הנרות:
1. הסגולה המרכזית היא כמו תמיד היא התפילה.
2.  לחלום מול החנוכייה! לחלום את חייך הטובים, המתוקנים. להתפלל עליהם.
3. לשבת חצי שעה מול החנוכייה, להביט בשלהבות ולהירגע. תפילות מול החנוכייה עולות לשמים ובוקעות שערים. מעל החנוכייה פתוח שער ענק. כתוב שמדליקים נר חנוכה "עד שתכלה רגל" - ראשי תיבות שער. מהשער הזה יוצאים מלאכים אומר הרבי מרוז'ין, ונעמדים מעל ל"ו הנרות של החנוכייה, והם ממונים להעלות כל תפילה ותפילה שנאמרת ליד החנוכייה.
4. ועד שכבים הנרות, בכל פעם כשעוברים וחוזרים ליד החנוכייה, לחלום, להביט, לבקש, להתפלל. זהו השער לקיבול של כל החלומות.

ביום שלישי ממש בזמן שקיעת החמה, נתכנס כולנו מסביב לחנוכייה ונדליק נר ראשון לחלומות. אל תשכחו לחלום חלומות יוספיים, חלומות מרטיניים, חלומות בעש"טיים, חלומות שניאורסוניים – חלומות גדולים, חלומות משני עולם.

בברכת לשנה טובה בחסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו.

שבת שלום ומבורך וחג חנוכה שמח ומלא חלומות – באהבה, סמדר 🍓



© כל הזכויות שמורות לסמדר פרגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה